Luistelukoulu

Luistelukouluissa pyritään luomaan pohjaa elinikäiselle rakkaudelle luisteluun harrastuksena.

- Suomen Taitoluisteluliitto

Luistelukoulu on tarkoitettu kaikille yli 3-vuotiaille luistelusta kiinnostuneille tytöille ja pojille. Luistelukoulussa tutustutaan jäähän ja luistelun alkeisiin leikkien ja musiikin avulla.

Luistelukouluryhmien jako tehdään iän ja taitotason perusteella kauden ensimmäisissä harjoituksissa. Kehitystä seurataan ja luistelijoita palkitaan Suomen Taitoluisteluliiton tähtidiplomeilla aina taitojen kehittyessä. Luistelukoulupassien avulla vanhemmat voivat hyvin seurata mitä taitoja harjoitellaan ja missä luistelija on kehittynyt.

Alkeisryhmässä tutustutaan jäähän, luistinten terien ulko- ja sisäkaariin sekä kärkipiikkeihin ja aloitetaan jo piruettien sekä hyppyjen alkeisharjoituksia. Edistyneet taitoluistelukoululaiset harjoittelevat perusluistelua kaaria ja kolmosia. Lisäksi he harjoittelevat peruspiruetteja ja puoli/yhden kierroksen hyppyjä. Kaikkien luistelukouluryhmien oheisharjoittelussa kehitämme motorisia perustaitoja leikkien ja pelien avulla.

Luistelukouluista lapsi siirtyy kehitysryhmään, josta hän voi jatkaa harrastustaan kilparyhmissä tai harrasteryhmässä. Taitoluistelun lajit ovat yksinluistelu, jäätanssi, pariluistelu ja muodostelmaluistelu.